• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag göra, samlingslån eller spara?

r0binn

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
21 Maj 2014
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej,

Har nu lån på ca 115k ett blancolån på 50k hos norwegian med 18% ränta ett billån hos wasa kredit på 38k samt massa jävla sms lån jag inte kan ta mig ur för hela lönen försvinner på att betala av dem och sedan ta nya.

Förra året deklarerade jag 130k nu i år kommer det bli 230k som syns 4k underskott av kapital.
Jag har inga betalningsanmärkningar eller dylikt.
Försökte samla ihop alla dessa lån med ett försök att få låna 115k via Lendo/Freedom finance fick avslag hos både blev istället erbjuden ett lån på 15,000kr som bara skulle förvärra situationen.

Har ca 10 förfrågningar på UC.
Tror ni med min nya inkomst att det finns en chans då att söka igen hos Lendo/Freedom och kunna få lånet jag drömmer om så jag kan börja spara pengar istället för att beta av smslånen och ta nya varenda månad?

Sorry för rörig text
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Det är mycket möjligt att du kommer kunna få lån, iaf ett samlingslån där du skriver pp fullmakt att en viss bank tar över alla dina befintliga lån. Att söka nylån lär geavslag, då du redan har lån som är 50% av din årsinkomst, men som sagt, vänta in nya årsinkomstrn, så borde det inte vara något problem att få samlingslån, och om du tappar ett par UC-förfrågningar till, så kommer även det underlätta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp